• Ajánlatkérés
  • A munkahelyi betegség költségei

    Megosztotta ,
    A munkahelyi betegség költségei

    Magyarországon a munkavállalók számára évente 15 nap betegszabadság biztosított. Betegszabadságra csak a munkavállaló betegsége esetén van lehetőség, a 15 nap igénybevétele után és egyéb esetben a táppénz lép életbe, melyet maximum egy éven át vehet fel a munkavállaló. A betegszabadság összegét a munkáltatónak kell kifizetnie, az azt követő táppénzt viszont már az Országos Egészségbiztosítási Pénztár állja.Betegszabadság idején 2018-ban a munkavállaló számára a távolléti díj 70 százaléka jár fizetésként, azonban ez csak a korábban említett évi 15 napra szólhat, táppénz vagy baleseti táppénz idejére már a munkáltató részéről nem jár díjazás. Az állam évente körülbelül 100 millió forintot fizet ki táppénzként, míg a munkáltatók által évente a betegszabadságok után kifizetett összeg nem éri el az 50 millió forintot.

    A gyakori betegségek és a vizsgálati időpontok a leggyakoribb okai a munkahelyi hiányzásnak. Továbbá, a betegség miatti távolmaradásnak lényeges, nem-gazdasági hatása is van a termelékenység minőségére. A dolgozók egészsége a vállalkozások legértékesebb vagyona. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint az egészséges munkaerő javítja a döntéshozatalt, a munkaidő-kihasználást és a munkavállalói morált, amely hosszú távon vonzza a tehetséges dolgozókat. A betegségeknek számtalan és sokrétű hatása van az eladásokra, az ügyfélszolgálat minőségére, a személyzet elkötelezettségére, mindennapi pszichológiai működésére és általános jólétére. A plusz munkateher, amely egy dolgozó távolmaradásával keletkezik, a többi alkalmazottra hárul, amely gyakran megemelkedett stressz-szintet, rossz egészségügyi állapotot, és még több hiányzást eredményez. Ez további terhet ró nem csupán a dolgozókra, de a családjaikra és a közösség egészére is.

    A hiányzások problémájának megoldása érdekében a vállalatok a munkahelyi egészség előmozdításáért fontos irányelveket alakíthatnának ki, és szélesebb körű irányelveket dolgozhatnak ki a munkavállalók betegségeinek megelőzése érdekében. Ezek a tanácsok minimalizálhatják a megbetegedéseket, és növelhetik a teljes termelékenyéget, így csökkenthetik a munkahelyi megbetegedésekkel járó költségeket.

    Legyen egészséges munka-magánélet egyensúly

    A megfelelő mennyiségű alvás hiánya kimerültséget okozhat, veszélyezteti a természetes védekezést és az immunrendszert, ennek eredményeképpen Ön hajlamosabb lehet a megbetegedésekre. Biztosítsa, hogy munkavállalói elegendő pihenőidőhöz jussanak, hogy minden nap újult erővel és készen érkezzenek a munkába!

    Legyenek megfelelő higiéniai szokásai

    A jó higiéniai szokások megelőzhetik, hogy a fertőző betegségek elterjedjenek a munkahelyen. A fertőzések visszaszorítása érdekében a legfontosabb intézkedés a kezek tisztántartása. A gyakran megérintett berendezések, mint a billentyűzetek, az asztalok és a kilincsek rendszeres tisztításáról is gondoskodni kell, és alkoholos fertőtlenítőket kell biztosítani az egész iroda területén.

    Alakítson ki társadalmi távolságtartást

    Ha egy munkavállaló betegségre utaló tüneteket produkál, akkor ösztönözni kell az otthoni munkavégzésre, amíg képes lesz visszatérni a megszokott tevékenységeihez. Ezzel elkerülhető a megbetegedések átadása a többi dolgozónak, amely további távolmaradásokat eredményezne.

    Fogyasszon elegendő vizet

    Ha büntetőpadra szeretné száműzni az orrdugulást, a megfázást és a torokfáját, akkor ebben segíthet naponta legalább nyolc pohár víz elfogyasztása. Munkavállalói számára minden nap tiszta, finom és biztonságos víz biztosítása érdekében érdemes megfontolnia ballonmentes vízautomaták beszerelését az irodájukba.

    Ezen kis változtatások beiktatásával olyan munkahelyi kultúrát alakíthat ki, mely segít a dolgozóknak az egészséges életmód kialakításában és betartásában, amelynek eredményeképpen megfelelően tudnak dolgozni. Ezek a változtatások nem csupán a munkáltatónak, de a munkavállalónak és az egész közösségnek jót tesznek.